Realitní služby, development a investment vyžadují nejvyšší odbornost. Rádi se s Vámi podělíme o naše názory a zkušenosti.
Home staging neboli také styling nemovitosti spočívá zejména v přípravě vaší nemovitosti k její následné prezentaci a prodeji. Jistě jste na internetu viděli fotografie neuklizených nemovitostí nebo naopak nemovitostí zcela prázdných bez vybavení. Home staging může doladit váš interiér k dokonalosti.
Cíl
Cílem home stagingu je připravit váš byt či dům k focení a prodeji. Nemovitost by měl učinit co nejatraktivnější, aby oslovila co nejvíce potenciálních kupujících klientů, a abychom ji tím pádem mohli společně prodat či pronajmout za co nejvyšší cenu v co nejkratším čase. Dalším účelem home stagingu je takzvané „odosobnění“ nemovitosti, tedy dočasné odstranění veškerých osobních předmětů, jako jsou rodinné fotografie či obrázky z místností, aby nefigurovaly na fotografiích pro prezentaci nemovitosti. Tento proces by také měl z nemovitosti vyjmout váš styl. Je nám jasné, že vaše nemovitost je dost často také vaším domovem, a přesně tohoto dojmu se stager snaží vaši nemovitost zbavit před její prezentací.
Jak probíhá?
Home staging může probíhat v několika variantách. Nejobvyklejší je ta nejméně invazivní. To znamená, že stager uklidí nemovitost, přemístí některý nábytek, naaranžuje textil či designové doplňky, a následně se nemovitost nafotí či natočí. Tento staging je krátkodobý a po pořízení materiálů k prezentaci nemovitosti se interiér upraví zpět do původního stavu.
Další variantou je rozsáhlejší staging, kdy stager vytvoří v podstatě nový design interiéru vaší nemovitosti, a to včetně dodání nábytku. Staging může být jak krátkodobý jen na focení, tak také dlouhodobější, například na dobu několika měsíců, v jejichž průběhu se makléř snaží vaši nemovitost ukázat co největšímu množství potenciálních klientů a nemovitost prodat.
Poslední variantou je takzvaný virtuální staging, při kterém se do pořízených fotografií v postprodukci přidá nebo vymění nábytek, podlahy, okna či malba. Tento typ stagingu má největší přidanou hodnotu u nemovitostí, které například v době pořízení fotografií procházejí rekonstrukcí, nebo se stále ještě staví a nemají hotové interiéry.
Výsledky?
17. duben 2023
V našem novém formátu market reportů vás budeme informovat jen o těch nejvýraznějších změnách na realitním trhu v Praze! 24. leden 2024
V minulém market reportu jsme vás informali o nejvyšším počtu poskytnutých hypoték od června roku 2022 a v tomto reportu toto číslo zase o něco vyrostlo! Kromě toho se průměrné nájmy v Praze vyšplhaly na nejvyšší úroveň od začátku jejich sledování v roce 2016. 24. leden 2024
Objemy poskytnutých hypoték i jejich počet znovu začínají růst. Za růstem by měl stát fakt, že na českém hypotečním trhu pominul prvotní šok po skokovém zvýšení sazeb a lidé si na jejich výši pomalu zvykají. Zároveň se ale očekává, že by výše sazeb měla v nejbližších letech klesat. 27. listopad 2023